Alltid detta ständiga problem

Detta problem återkommer hela tiden i mitt liv, det försvinner aldrig. Ensam, det är jag kanppast. Hela världen har detta problem.

Nu kommer folk att tycka att jag är jävligt egotrippad, men vadå? Får man inte vara de nångång?
Människor måste vara egotrippade, annars hade världen gått under. Det hade inte funnits några människor om folk inte var egotrippade, precis som jag.

Nu till mitt ständigt återkommande problem. Jag kan inte äta, bo, köra bil, köpa snus, skita, eller skriva de här, om jag ska va helt laglig (vilket jag inte är) så kan jag inte ens se eller höra på radio (Hej hej Radiotjänst *vink blink*) utan dessa papperslappar och mynt.

Nu tycker ni säkert att de där me snus och köra bil är 2 helt onödiga saker att spendera pengar på. MEN VADÅ! För mig är snus bland det viktigaste som finns i mitt liv, tror ni mig inte fråga mina kompisar. Och köra bil måste ja göra, det är lite långt att gå över 1 mil till jobbet, och sista biten är uppför ett berg.
Bara att sluta snusa och gå är en bra träning tänker säkert många nu, men ett beroende ersätts ofta av ett annat, bättre att snusa änn att bli beroende av godis. Och de där med bra träning, joo visst de e skitbra träning att gå 2 mil per dag men det är inte lika kul när det blåser storm varenda dag på mitt lilla berg och när man kommer ner från mitt lilla berg och vinden har avtagit så är det istället -25 sista 9 kilometrarna.

Men i dessa krisdagar så ska jag verkligen skatta mig lycklig, jag har ett jobb (änn så länge iaf.) och jag har boende och tack mamma för att jag får låna ditt tankkort. Fast jag vet inte om jag vågar lämna tillbaka det, för de betyder att jag måste möta hon ansikte mot ansikte mellan minst 4 ögon och några välgenomtänkta ord kommer att komma ur henne gällande bensinräkningen. Ett senare beskymmer.

Och jag ska verkligen skatta mig lycklig över att jag har ett boende, bor med 2 arbetskamrater varav 1 jag har känt sen några år tillbaka och är min bästa vän. Dom betalar hyran åt mig till jag får min första lön på jobbet vilket blir i slutet av februari. Längtar tills dess ska ni veta.

Jokkmokks Vintermarknad kommer också inom en snar framtid, och hur ska detta gå. Marknaden är inte helt gratis precis, det är öl som ska drickas och sprit och det är biljetter som ska köpas och mat är också ett måste och sist men inte minst snus. Och NEJ! Jag tänker inte vara nykter på marknaden. Att vara nykter på marknaden det är som att åka till Oktoberfest i Tyskland och inte tycka om öl. Det går icket. Totalt slöseri med tid och pengar att åka till Otoberfest i Tyskland och inte tycka om öl. Enda skillnanden är att det är svårt att skippa Jokkmokks Vintermarknad, den är lite för beroendeframkallande för de.

Tack och hej leverpastej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0